About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon اولین گزارش گزارشگر ویژه ملل متحد احمد شهید در باره نقض حقوق بشر در ایران و کمپ اشرف

اولین گزارش گزارشگر ویژه ملل متحد در باره نقض حقوق بشر در ایران در جلسه کمیته سوم مجمع عمومی توسط احمد شهید ارائه شد. احمد شهید اعلام کرد بسیاری از اعدامها تحت عنوان مواد مخدر صورت میگیرد، در حالیکه این اتهام نباید جنایت محسوب شود و به اعدام منجرگردد. برخی اعدام ها نیز تحت عنوان محاربه  که اتهام مبهم و نامشخصی است، اجرا میشود. از جمله این موارد، افرادی که در ارتباط با ساکنان کمپ اشرف بوده اند، میباشند که اتهامات و جرائم سنگینی را علیه آنان اعلام کرده اند.
گزارشگر ویژه ملل متحد تاکید کرد نبودن حراست کافی، نبودن یک روند عادلانه حقوقی، بزرگترین نگرانی او برای مجازات اعدام در ایران میباشد . از جمله شمار زیادی از نوجوانان که در معرض اعدام قرار دارند.
در  این گزارش آمده است: ”کسانیکه در ارتباط با ساکنان کمپ اشرف بوده اند، با اتهام مبهم محاربه متحمل اعدام و جرائم سنگین شده اند.در نشست کمیته سوم مجمع عمومی نمایندگان آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا، آلمان، انگلستان، جمهوری چک، سوئیس، نروژ، کانادا، استرالیا، نیوزلند و مالدیو نگرانی خود را  نسبت به وخیم تر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران، به ویژه افزایش شمار اعدام ها و اذیت و آزار زنان، ابراز داشتند. نمایندگان کشورهای یاد شده بر ضرورت همکاری رژیم ایران با گزارشگر ویژه، تاکید کردند.
پس از اظهارات نمایندگان کشورها، نماینده دیکتاتوری آخوندی، مفاد مندرج در گزارش گزارشگر ویژه را انکار کرد و گفت احمد شهید، گزارشگری تازه کار است که گزارشش با انگیزه سیاسی تنظیم شده است و تعیین گزارشگر برای ایران، تلاش آمریکا برای مخدوش کردن حقایق بوده است.
در همین حال نماینده آمریکا حرفهای نماینده رژیم آخوندی را قطع کرد و به وی هشدار داد از بکاربردن چنین الفاظ و اتهاماتی علیه سایر کشورها خودداری کند. نماینده آمریکا تاکید کرد در این جلسه وضعیت حقوق بشر در ایران مطرح است و نه سایر کشورها.

برگرفته از  سایت سازمان ملل متحد ۲۷مهر

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران