About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان تعیین‌تکلیف پرونده اشرف در پایان سال جاری را بعید دانست

روزنامه الزمان عراق ۲۸ مهر، کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان عراق اجرای ضرب‌الاجل مربوط به حضور پناهندگان قرارگاه اشرف در عراق در پایان سال جاری را بعید دانست و به الویت ندادن جنبه سیاسی به جنبه انسانی در حل‌وفصل پرونده اشرف، فراخواند. رئیس کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان سلیم عبدالله الجبوری دیروز در اظهارات مطبوعاتی گفت: ” اجرای تصمیم شورای وزیران مبنی بر پایان دادن به حضور مجاهدین خلق در خاک عراق در آغاز سال جدید، دشوار است و زمان نباید به‌عنوان عامل فشار دیگری علاوه بر سایر عوامل در پرونده اشرف عمل کند“.
جبوری افزود: ”باید بین جنبه انسانی که پناهندگان قرارگاه اشرف در آن به‌سر می‌برند و جنبه سیاسی که پرونده اشرف را در بر می‌گیرد، فرق قائل شد و باید از تأثیرگذاریهای بین‌المللی و منطقه‌ای در حل‌وفصل این پرونده دوری جست. هم‌چنین می‌بایست در برخورد با این پرونده در تمامیت آن براساس معیارهای بین‌المللی و براساس احترام به حقوق‌بشر رفتار نمود و به‌لحاظ سیاسی نیز باید حاکمیت عراق محترم شمرده شود و از تأثیرات منطقه‌ای بدور باشد“.
الجبوری تأکید کرد: ”دولت ، حاکمیت عراق و روابط عراق با کشورهای منطقه را چنان مد نظر قرار داده است که اجازه نمی‌دهد به بهبود وضعیت انسانی ساکنان قرارگاه بپردازد، آن هم در زمانی‌که عراق باید نشان دهد که تا چه میزان برای حقوق‌بشر احترام قائل است و به اجرای معیارهای بین‌المللی پایبند می‌باشد تا عراق بتواند در جامعه بین‌المللی اعتبار بیشتری داشته باشد“ ».

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران