About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon بیانیه۱۸۰ نماینده پارلمان اروپا از تمامی گروههای پارلمانی جهت اقدام فوری برای لغو ضرب الاجل مالکی و استقرار تیم ثابت ملل متحد در اشرف

ارائه دهندگان بیانیه پارلمانی: دکتر آلخو ویدال کوادراس نایب رئیس پارلمان اروپا-لویی میشل ،کمیسر اروپا و وزیرخارجه پیشین بلژیک-ژوزه بووه ازحزب محیط زیست اروپا-استرون استیونسون،رئیس هیأت رابطه با عراق -استفن هیوز ،نایب اول گروه سوسیالیست- دمکرات -سورن سونه گورد از هیئت رئیسه گروه ائتلاف چپ ، هستند.
متن بیانیه:
اقدام فوری برای لغو ضرب الاجل مالکی و استقرار تیم ثابت ملل متحد در اشرف
مخالف ایرانی، از جمله ۱۰۰۰ زن در کمپ اشرف در عراق در خطر قرار دارند. نوری مالکی نخست وزیر عراق بطور یکجانبه اعلام کرده است که کمپ بایستی تا پایان سال ۲۰۱۱ بسته شود. این میتواند زمینه ساز یک درگیری و کشتار باشد.
پارلمان اروپا در قطعنامه یی به تاریخ آوریل۲۰۰۹، به نخست وزیر عراق فراخوان داد تا از جابجایی اجباری، تبعید، اخراج یا بازگرداندن ساکنان اشرف خودداری کند. پارلمان با تصویب بیانیه یی به تاریخ ۲۵نوامبر۲۰۱۰ به ملل متحد فراخوان داد تا حفاظت فوری برای اشرف را تأمین کند. اما، یک هیأت رسمی از پارلمان اروپا که در ماه آوریل به عراق سفر کرد، توسط دولت عراق از ورود به کمپ منع گردید.
در یک بیانیه مورخ ۶ اکتبر۲۰۱۱، بیش از ۱۰۰ تن از اعضای مجمع پارلمانی شورای اروپا به عراق فراخوان دادند تا ضربالاجل خود برای بستن اشرف را لغو نماید.
اعلام اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق تا ۳۱ دسامبر، ضرورت اقدامات فوری را هرچه بیشتر می کند.
ما قدردانی و حمایت خود را از ابتکار ارزشمند نماینده عالی اتحادیه اروپا، در تعیین سفیر جان دورویت به عنوان سفیر ویژه اشرف اعلام میداریم.
ما از بارونس اشتون، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو، و همچنین آمریکا و ملل متحد به فوریت درخواست میکنیم تا ضربالاجل مربوطه را رد کنند و دولت عراق را به تعلیق آن وادار سازند.
ما به ملل متحد و شورای امنیت فراخوان میدهیم یک تیم مانیتورینگ دائم در اشرف مستقر کنند.

یک‌شنبه، ۰۸ آبان ۱۳۹۰

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران