About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon پارلمان انگلستان -اجلاس پارلمانی درباره کمپ اشرف

روز ۳آبان-۲۵اکتبر۲۰۱۱ جلسه ای با شرکت برخی اعضای مجلس اعیان ، اعضای مجلس عوام انگلستان و وکلا و حقوقدانان و کارشناسان برجسته بین المللی، در مجلس عوام انگلستان برگزار شد.

اعضای مجلس اعیان انگلستان: لرد کارلایل، لرد فریزر، لرد جاد، بارونس ترنر، لرد کاتر، لرد تونی کلارک، لرد کینگ،
اعضای مجلس عوام انگلستان: دیوید ایمس، برایان بینلی، مارک ویلیامز، راجر ویلیامز،
وکلا و حقوقدانان و کارشناسان برجسته بین المللی:گای گودوین گیل، دیوید وون، مالکوم فاولر

لرد کلارک ـ نماینده مجلس اعیان انگلستان ، رئیس حزب کارگر ۱۹۹۲ ـ ۱۹۹۳صبح بخیر به همگی شما. ما سخنرانان برجسته زیادی امروز داریم و نمی خواهیم وقت بگذرد. همکاران و دوستان من، ما مجددا اینجا جمع شده ایم که اعتراض خودمان را نسبت به اقدامات خفت بار رژیم ایران که با ادامه فشار روی نوری مالکی هر چه بیشتر افراد اشرف را تحت فشار و تهدید قرار میدهد، ابراز کنیم. این عروسک خیمه شب بازی خوار و ذلیل ملایان، توسط جهان آزاد بخاطر اجرای دستورات رژیم ایران محکوم شده است. ما از انتخاب اخیر نماینده ویژه اتحادیه اروپا ژان دو رویت برای کمپ اشرف استقبال می کنیم. این انتخاب توسط مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بارونس اشتون دلگرم کننده است و نشان می‌دهد که بارونس اشتون نه تنها به خواسته های ما توجه کرده است بلکه به قول خودش نیز در این زمینه عمل کرده است. ما برای آقای دو رویت آرزوی موفقیت در اجرای مأموریتش برای کمک کردن به جامعه جهانی برای پیدا کردن یک راه حل دائمی برای ساکنین کمپ اشرف میکنیم.
فکر میکنم که زمان آن رسیده است که دولت ما شروع کند که به اصول خودش نگاه کند. آنها باید این را متوجه شوند که ضرب الاجل پایان سال دارد برای ساکنین اشرف فرا می رسد و تمامی علائم اخیر نشان می دهد که رژیم ایران از طریق عروسک خیمه شب بازی اش در عراق دارد خودش را آماده می کند که به این نگرانی اش پایان دهد، نگرانی این ۳۴۰۰ نفر که آنها را تهدیدی برای موجودیت خودش می بیند.
دوستان، من فکر میکنم که الان زمان آن فرا رسیده است که دولت بریتانیا از خانم رجوی در فراخوانش به سازمان ملل متحد برای انجام اقدام مثبت، بطور واقعی حمایت به عمل بیاورد. ما خواهان استقرار ملل متحد در کمپ اشرف هستیم.
حالا من از اولین سخنرانمان مارک ویلیامز می خواهم که صحبتهایش را ایراد کند.
مارک ویلیامز ـ نماینده مجلس نمایندگان انگلستان این خیلی خوب و مثبت است که بار دیگر اینجا گردهم آییم و روی حمایت خودمان تأکید کنیم. در گذشته ما میدانیم که تهدیداتی بر علیه افراد غیر مسلح کمپ اشرف وجود داشته است، اکنون ما با موضوع یک ضرب الاجل غیر قانونی که توسط مقامات عراقی وضع شده است مواجهیم و اگر این ضرب الاجل متوقف نشود و چاره نشود معنی اش این خواهد بود که ۳۴۰۰ نفر از دوستان ما، دوستان ایرانی غیر مسلح ما که ما به آنها تضمین دادیم که از آنها حفاظت کنیم و کسانی که قانون بین المللی درخواست حمایت و حفاظت از آنها را کرده است در معرض خطر خواهند بود.
ما پرونده آقای مالکی را می دانیم چیست. ما از نزدیکی و عمق رابطه او با حاکمان تهران آگاه هستیم. ما میدانیم که این نزدیکی رابطه ریسک ها و بهایش برای اشرف چیست و به این علت است که این موضوع اینقدر مهم است و چرا اینقدر مهم بود که اتحادیه اروپا این قدم مهم را با انتصاب ژان دو رویت بعنوان نماینده ویژه خود برداشت. و به این علت است که شناخته شدن ساکنان اشرف به عنوان پناهجو توسط ملل متحد خیلی مهم است.
این تابلو در پشت سر من درباره نقش بریتانیا، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد صحبت میکند. و بخاطر سنت خوب لیبرال بین الملل من می خواهم که مجددا این فراخوان که بسیار زیبا توسط لرد کلارک مطرح شد را مبنی بر اینکه دولت ما این موضوع را بصورت جدی دست بگیرد مورد حمایت قرار دهم.
من آن شب که نامگذاری سازمان مجاهدین خلق ایران در مجلس عوام ملغی شد و اسم آنها از لیست حذف شد در مجلس عوام بودم. لحظات غرور انگیزی بود و خیلی از ما در بیرون مجلس عوام گرد آمدیم و آن شب را جشن گرفتیم.
من همچنین می خواهم به موضوع حقوق بشر بپردازم یک گزارش در باره نقض حقوق بشر در ایران و یک تصویر هست که بیش از همه تصاویر در ذهن من نقش بسته است.
من در گذشته معلم مدرسه در غرب منطقه ولز بودم. من به بچه های ۷،۸،۹،۱۰ ساله در مدرسه ای در ولز درس می دادم تصویر یک بچه ده ساله را نشان می دهد، یعنی همان سن که بچه هایی که من به آنها درس می دادم و این بچه ده ساله را بصورت آشکار وارد موضوع یک قتل و یک حلق آویز در ملاء عام کرده اند. این تصویر در ذهن من به جا مانده است، و تا زمانی که چنین جنایاتی در ایران صورت می گیرد یک دلیل خوب و آرمان خوب برای حمایت از این مقاومت می باشد. و این فریاد رسای خانم رجوی در گردهمایی بزرگ پاریس، که من این شانس را داشتم که در آن با سایرین که در جلسه امروز هستند شرکت کنم، بود: این پیام دو وجهی، یکی حفاظت عملی برای ۳۴۰۰ نفر از ساکنین کمپ اشرف و دوم آزادی صلح آمیز دموکراتیک برای ایران.

لرد کاتر ـ نماینده مجلس اعیان انگلستان یک بار دیگر ما پارلمانترها در اینجا گرد آمده ایم که نفرت خودمان را از وضعیت و هر آنچه که علیه اشرف صورت می گیرد، نشان دهیم. من نتوانستم در جلسه ای که در بروکسل با حضور خانم رجوی که من برای ایشان احترام بسیار زیادی قائل هستم شرکت داشتند و خیلی های دیگر نیز شرکت داشتند و خیلی قوی صحبت کردند حضور پیدا کنم. من میخواستم به همراه تعداد زیادی از سخنرانان برجسته ای که اینجا حضور دارند، این نکات را بطور خاص مورد تأکید قرار دهم و اوضاع باید مستمر زیرنظر و در حال بررسی باشد. این را میخواستم اضافه کنم که نه فقط اینجا در بریتانیا، بلکه پارلمانترها در سراسر اتحادیه اروپا و جهان همین امر را حمایت میکنند و همین احساس را دارند. (خطاب به دولتم) میگویم آقای رئیس، علتش چیست که این تعداد پارلمانتر در این کشور چنین احساساتی دارند و اینقدر نسبت به اشرف احساسات قوی دارند ولی ما پارلمانترها را اینطور نادیده میگیرید؟!
ما رو به آینده نگاه میکنیم و بطور واقعی تشویق آمیز است و دستآوردها از طریق ملل متحد و اینکه اکنون افراد اشرف به صورت رسمی به عنوان پناهنده به رسمیت شناخته شده اند. این خیلی تشویق آمیز است و ما حتماً میتوانیم روی این موضوع دستآوردهای بعدی را بنا کنیم.
من خیلی خوشحالم که بعد از مارک ویلیامز صحبت می کنم و می خواستم بگویم که دیگر بس است و کافی است و حقوق بشر افراد اشرف بایستی مورد احترام قرار گیرد. ما باید این پیام را برای مردممان ببریم. که رفتار کنونی با اشرف اشتباه و تنفر برانگیز است و من مطمئنم که وقتی ما آنها را حمایت کنیم، برای آرمانی که داریم خیلی مفید و موثر است.
متشکرم.

لرد کارلایل ـ عضو برجسته مجلس اعیان انگلستان . حقوقدان برجسته بریتانیا با رتبه مشاورت ملکهصبح بخیر، خانمها و آقایان،
من نمیخواهم همه آنچیزی را که مارک ویلیامز و لرد کاتر تا الان به شیواترین شکل اشاره کردند، تکرار کنم. من همه آنچه را که گفتند، تأیید میکنم.
اخیراً دادگاههای انگلستان تأیید کرده اند که کارمندان دولتی فرضاً کسی که برای یک ارگان امنیتی کار میکند و یا عضو نیروهای مسلح است، مشمول کنوانسیون حقوقبشر بریتانیاست که در خارج اعمال میشود، بله، این یک پرنسیب و اصول شایان استقبال است، اما به نظر میرسد که شامل سایرین نمیشود. بنابراین آنچه که در کمپ اشرف اتفاق افتاده یکی از نمونههای ظالمانهای است که مکرراً و روزانه استانداردهای متمدن را مورد تهاجم قرار میدهد. بند سوم این کنوانسیون، هرگونه شکنجه، رفتارهای غیرانسانی و تحقیرآمیز را ممنوع اعلام کرده است اما نگاه کنید که چه اتفاقی در اشرف افتاده است. آنها از دسترسی به رسیدگیهای درمانی کیفی محروم هستند، با صداهای گوشخراش مورد تهاجم قرار میگیرند، مورد حمله و هجوم قرار میگیرند، به عبارتی از هرگونه حقوق متمدنانه محروم هستند که اگر این موارد در دادگاههای انگلستان و ولز مطرح بشوند به عنوان یک بیعدالتی از سوی دولتمان شناخته میشوند. به هرحال با کمال تأسف، و در اینجا به بخش منافع و خواستهمان اگر بپردازیم ما به صفت یک کشور با پستی عمل میکنیم. آنچیزی که من به شما میتوانم بگویم این است که من شواهدی دارم و امروز در اینجا قصد لشگرکشی ندارم اما من شواهدی دارم که حاکی از استمالت دولت انگلستان با رژیم ملایان میباشد. به همین سادگی.
برخوردها و تصمیماتی وجود دارد که بیانگر این است که دولت انگلستان ظاهراً یک سری منافع تجاری دارد که مایلند در ایران ادامه پیدا کند وآماده است که تا آخر طیف رفته با این امید که حاکمان ایران را رنجیدهخاطر نکند.
این بیحرمتی و بیعدالتی است که از رژیم ملایان به هر صورت استمالت شود. دولت انگلیس در این موضوع عقب مانده است. اگر شما به برخوردهای پرزیدنت اوباما طی هفتههای اخیر توجه کنید، و من آمریکاییها را هم در مورد سیاست استمالت تا همین هفتههای اخیر مستثنی نمیکردم، پرزیدنت اوباما تصریح کرده است که ایالات متحده اکنون هیچ راه دیگری در قبال رژیم ایران پیش رو ندارد.
بنابراین پیام من به دولت انگلستان این است که هر شکلی از استمالت را رها کنید. هیچ چیزی از این سیاست عایدتان نمیشود. حکومت ایران نه تنها یک حکومت شیطانیست که کمر به نابودی حقوقبشر بسته و آنهم زشتترین نوع نقض حقوقبشر بلکه این امر به برخوردهای دولت عراق در قبال اشرف تسری یافته است.
بنابراین امیدوارم که اقدامات مشترک توسط ارگانهایی که نامشان در تیتر پشت سرم آورده شده است، نهایتاً در حل و آرام کردن وضعیت ساکنان اشرف کمک کند. من از انتخاب سفیر توسط بارونس اشتون استقبال میکنم... به بارونس اشتون به عنوان یک دوست احترام زیادی قائل هستم. نیاز به یک بیانیه صریح و روشن از جانب سران دولتها در سرتاسر اتحادیه اروپا هست تا اطمینان حاصل کنند که هر آنچه که ممکن بوده، انجام گرفته تا از اینگونه مانع از بیعدالتی شوند.
متشکرم.

بارونس ترنرـ نماینده مجلس اعیان انگلستان خانمها و آقایان،
من به عنوان یکی از حامیان قدیمی مقاومت ایران و همچنین یک حامی مشتاق حقوق زنان در ایران و عراق، صحبت میکنم.
من بر این باورم که «اشرف» یکی از عوامل مهم در برخورد با دیکتاتوری مذهبی و تروریستی در ایران که به سمت دستیابی به بمب هستهیی پیش میرود، میباشد. در عین حال حمایت از اشرف در راستای ارزشهای دنیای غرب است که برای دموکراسی و حقوقبشر تلاش کرده و از بهار عرب پشتیبانی میکند.
من باید تأکید کنم که اگر ما سرپیچیهای دولت عراق از قوانین بینالمللی و تلاشهایش برای نابودی ساکنان اشرف را امروز متوقف نکنیم، فردا ممکن است خیلی دیر باشد.
من نسبت به ضربالاجل غیرقانونی دولت عراق در مورد بستن اشرف تا پایان امسال و آمادهسازیهاش به منظور حمله به اشرف که به دستور خامنهای رهبر رژیم ایران صورت گرفته، نگران هستم.
دولت عراق مانع کار ارگانهای سازمان ملل به منظور حل مسأله اشرف، میباشد. بهعنوان مثال آنها با اعمال فشار در کار کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد برای تعیین تکلیف وضعیت ساکنان اشرف مانع ایجاد میکنند.
بهطور اخص، زنان در اشرف مجبورند که شکنجههای روانی و فیزیکی فراوانی را که نیروهای دولت عراق وارد میآورد را تحمل کنند.
کافیست به شجاعتی که این زنان در راستای جنگشان برای حقوق زنان آنهم در رژیمی همچون رژیم ایران، انجام میدهند، توجه کنیم. این بسیار شگفت انگیز است و من از این میزان شجاعت آنها در ابراز مخالفتشان با این رژیم بسیار تحت تأثیر آن قرار گرفتهام.
ما باید هر آنچه را که میتوانیم انجام دهیم تا مانع از این کار شویم. دولت باید در کنار مقاومت مردم ایران بایستد که آرزوها و آمال مردم ایران را نمایندگی میکند و از خواستهای مردم ایران برای آزادی، دموکراسی، جدایی دین از دولت و برابری زن و مرد و یک ایران غیراتمی حمایت کنند.

برایان بینلی ـ نماینده مجلس عوام انگلستانلرد، من متشکرم. خانم ها و آقایان،
اجازه بدهید بگویم که چقدر خوشحالم که با شما هستم و بار دیگر در کنار همکاران برجسته ام در این جلسه شرکت می کنم. اجازه بدهید با این شروع کنم که من قاطعانه می گویم که من نیز عراق را به برداشتن مهلت غیرقانونیش برای بستن کمپ اشرف تا پایان سال فرامیخوانم و همچنین از یک دیدار فوری سفیر ژان دو رویت نماینده جدیداً منصوب شده اتحادیه اروپا از اشرف حمایت می کنم.
ولی میخواهم سخنانم را روی ارزشهای خود اشرف متمرکز کنم و سئوال کنم که چرا رژیم ملاها در ایران می خواهد آنرا از میان بردارد.
بگذارید سئوال کنم که چرا سرنوشت ۳۴۰۰ عضو گروه اپوزیسیون ایرانی مجاهدین خلق ایران در یک کمپ در وسط یک بیابان بی آب و علف اینقدر برای آنها مهم است. اگر چنانچه ملاها می گویند، ساکنان اشرف بخشی از یک گروهک بی اهمیت هستند، پس چرا اینقدر به آنها توجه می کنند؟ چرا آنها فکر می کنند این کمپ کوچک آنقدر برای زندگی آنها مهم است؟ وقتی سئوال می کنی آنها هیچ وقت به این سئوال جواب نمی دهند. ولی بسیار قابل توجه است که وزارت خارجه خودمان هم به این سئوال پاسخ نمی دهد.
ما همه صحنه های قیام در ایران را در ۲۰۰۹ بدنبال انتخابات قلابی ریاست جمهوری بیاد می آوریم. صحنه هایی که در واقع بهار عرب را برانگیخت. ما نباید فراموش کنیم که این قیامها ابتدا در ایران شروع شد. آنوقت میلیونها جوان ایرانی فریاد آزادی سر دادند و خواهان پایان یافتن حکومت مذهبی شدند. و اتفاقاً شعارهایی که آنها در خیابانها میدادند - مرگ بر اصل ولایت فقیه - دقیقاً همان شعارهایی بود که مجاهدین در اشرف می دادند. شاید آن به ما میگوید که چرا ملاها اینقدر ساکنان اشرف را مهم می دانند.
ملاها ساکنان کمپ اشرف را بعنوان یک سمبل امید برای یک ایران واقعاً آزاد، آشکار، عادل و دمکراتیک می بینند. این پیامی است که از آن وحشت دارند. این چیزیست که بیش از همه آنها را درباره این کمپ کوچک در وسط بیابان بشدت نگران میکند و اکنون زمان آنست که ما اینرا به وزیر خارجه خود گوشزد کنیم.
و من به عنوان یک نماینده مجلس، ما در پارلمانها، بعنوان یک حامی آزادی و دمکراسی در تمام زندگیم، چنانچه همه ما با این باور بزرگ شده ایم که هر فردی در جامعه ارزش دارد.
واقعیت اینست که اشرف برای میلیونها نفر که خواهان حقوق بشر و دموکراسی برای ایران هستند تبدیل به یک کانون امید و سمبل آزادی شده است.
و می خواهم بلافاصله روی دولتمان، وزیر خارجه هیگ، فشار آورم تا از یک دیدار فوری ژان دو رویت نماینده ویژه اتحادیه اروپا از اشرف و استقرار یک تیم دائمی حفاظت کننده ملل متحد در کمپ قبل از خروج نیروهای نظامی آمریکا در پایان سال حمایت کند. این یک درخواست حیاتی است. و ما باید روی این به شدت فشار آوریم. وزیر خارجه باید همچنین روی عراق فشار آورد تا به محاصره غیرقانونی اشرف پایان دهد و مهلت غیرقانونیش برای بستن اشرف تا پایان سال را کنار بگذارد. لازم است که کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد فوراً تمام ساکنان اشرف را بعنوان پناهنده تحت قانون بین المللی برسمیت شناسد.
لازم است ویلیام هیگ موضع دولت را تغییر دهد و شروع به برسمیت شناختن، حمایت و حتی کمک به اپوزیسیون رژیم ایران کند.

راجر ویلیامز ـ نماینده مجلس عوام انگلستان برایان (بینلی) در مورد کمپ اشرف خیلی درست گفت. هر کسی بیرون از ما خواهد پرسید که چرا ما اینقدر در مورد این ۳۴۰۰تن نگران هستیم؟ در حالیکه میلیونها تن هستند که بخاطر عقایدشان مورد اذیت و آزار قرار گرفته و به حقوقشان تجاوز شده است. دلیلش این است که فکر میکنم عبارت درستی را هم بکار برد. وی از عبارت ”چراغ راه“ استفاده کرد.
این کمپ نهتنها ”چراغ راه“ است بلکه سمبلی، سمبل بزرگی که ایران آینده چگونه خواهد بود. کمپ اشرف همانند کشور کوچک و نمونه یی است که مردم در آن آزادند، کسانی که میتوانند نبوغ و خلاقیت خودشان را در راستای بهترین اهداف ارائه کنند. میتوانند همین را که کمپ اشرف انجام میدهند در ایران نیز انجام دهند. البته از آنجا که کمپ اشرف در معرض خطر قرار دارد، ما از اعلام خروج نیروهای آمریکایی که توسط پرزیدنت اوباما مطرح شد، نگران هستیم.
بنابراین ما در اینجا گرد هم آمدهایم نه اینکه صرفاً در مورد این موضوعات صحبت کنیم، بلکه دست به عمل بزنیم. من از شما میخواهم که همه شما هر آنچه که از دستتان برمیآید انجام دهید تا به اطلاع دولت خودمان و کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برسانیم که اقدامات زیر را انجام دهند:
به طور علنی ضرب الاجل دسامبر را که توسط دولت عراق وضع شده، محکوم کنند.
از هر امکانی که وجود دارد استفاده کنند تا دولت عراق را متقاعد سازند که ضرب الاجل را لغو کند.
همچنین از دولت ایالات متحده میخواهیم همین کار را بکند و موضوع حفاظت اشرف را به شورای امنیت ملل متحد ببرد تا تصمیمات مقتضی مبنی بر ارائه حفاظت ضروری برای همهٴ ساکنان اشرف اتخاذ گردد.


سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران