About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon اعتصاب کارگران پتروشیمی بندر امام علی رغم گذشت دو هفته هم چنان ادامه دارد

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز گذشته و در چهاردهمین روز اعتصاب کارگران شرکتهای پیمانکاری مجتمع پتروشیمی بندر امام، در حالی که آنان مطابق معمول روزهای گذشته در میدان مشرف به دفتر مرکزی دست به تجمع زده بودند، معاون فرماندار ماهشهر در میان کارگران حاضر شد و با اعلام اینکه پس از اعتصاب فروردین ماه برخی امتیازات به شما داده است از کارگران خواست بر سر کارهای خود باز گردند. اما کارگران اعلام کردند امتیازات داده شده بسیار جزئی بوده است و بر خواست خود مبنی بر برچیده شدن شرکتهای پیمانکاری تاکید کردند.

معاون فرماندار ماهشهر در ادامه به کارگران اعلام کرد: "خواست شما یک مسئله بسیار کلان است و نیازمند یک تصمیم گیری در سطح کلان است، ما نمی‌توانیم به آن پاسخگو باشیم چرا که این مسئله خیلی فرا‌تر از مجتمع‌های پتروشیمی در ماهشهر است و مربوط به کل پتروشیمی‌ها در ایران و تمامی بخشهای وزارت نفت است."

وی در ادامه خبر از دیدار فرماندار ماهشهر با معاون وزیر نفت (مسئول کل صنایع پتروشیمی در ایران) تا آخر مهر ماه داد و با ابراز امیدواری برای حل مسئله کارگران در دیدار فرماندار ماهشهر با معاون وزیر نفت، از آنان خواست بر سر کارهای خود بازگردند. اما کارگران اعلام کردند تا آنموقع و رسیدن جواب مناسب از این دیدار، آنان همچنان خواهند نشست و منتظر پاسخ خواهند شد.

همچنین امروز کارگران خواهان عودت دادن کارتهای یکی از کارگران و دو تن از نماینده‌هایشان شدند.

بر اساس این گزارش با وجود وعده‌هایی که در پایان اعتصاب فروردین ماه سال جاری کارگران پیمانکاری پتروشیمی بندر امام به آنان داده شده بود به دو خواست این کارگران عمل شد. ۱- دادن دستمزد کارگران بطور منظم در روز پنجم هر ماه (از فروردین ماه به این سو به این وعده عمل شده است- قبل از اعتصاب فروردین ماه سال جاری، دستمزدهای این کارگران به عنوان یک روال با یک ماه تاخیر پرداخت می‌شد) ۲- استفاده کارگران پیمانکاری از درمانگاه پتروشیمی (قبل از اعتصاب فروردین ماه، این کارگران حق استفاده از درمانگاه را همچون کارگران رسمی نداشتند و حتی در صورت آسیب دیدگی، هزینه درمانگاه را مشابه درمانگاههای دیگر در سطح شهر، باید به درمانگاه پتروشیمی می‌پرداختند. همچنین به این کارگران وعده تعلق مبلغ ماهیانه‌ای معادل ۴۰ ساعت اضافه کاری داده شده بود که فقط یکماه به این وعده عمل شد.

خبرگزاری هرانا

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران